Weekend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Dian

25 Februari 2015 | Ghana, Tamale

Zaterdag 21 februari ben ik met Rianne en haar ‘broer’ gaan zwemmen in een zwembad bij een bungalow park. Het was ongeveer 10 min fietsen. Het was een klein zwembad met heel veel mensen dus fotos heb ik niet echt durven maken haha!
Na 3u werd het steeds drukker en het viel ons op dat er alleen maar mannen gaan zwemmen. Er kwamen later wel twee meisjes zwemmen. Dit was heel gek want ze kwamen aanlopen allebei met een pruik op (Heel veel meisjes hebben hun haar gemilimeterd omdat ze er anders niet veel mee kunnen en zo kunnen ze makkelijker n pruik op), eentje met hele lange vlechten en de ander had een beetje een punk kapsel. En toen ze in het water kwamen herkende we ze niet omdat ze hun pruik af hadden. De jongens vlogen meteen op ze af en het was echt een doorgeef spel. De meisjes knuffelde en deed klef met de en en erna met de ander. We hebben ons wel 6x afgevraagd; is dat nu de vriend of is die andere het? Haha heel gek.
Ohja Rianne en ik hadden ook een mooie actie voordat we gingen zwemmen;
We hadden onze fietsen geparkeerd en een kaartje gekocht en zeiden al tegen elkaar; Ohjee wat ga ik me wit en naakt voelen tussen al die mensen. Dian: Och kijk er zijn ook nog twee andere witte mensen. Rianne: he fijn dan zijn we niet de enigste.
5 min later.. Uhh Rianne kijk eens naar die ‘blanke’ mensen.. het zijn standbeelden.. Helaaaaaas! Hahahahahhahaha

De jongens in het zwembad waren allemaal heel aardig. Een paar oudere vonden het heel goed dat we vrijwillig gekomen waren als Nurses, de jongere kinderen wouden met ons spelen en op de foto en de jongens van onze leeftijd wouden met ons afspreken en onze taal leren kennen. Rianne en ik waren voor 1 dag allebei getrouwd. Ik was met Marc getrouwd (mijn lieve broer in NL) en Rianne met haar vriend. En omdat we allebei blank waren, ongeveer dezelfde naam hadden en even oud waren waren we volgens de jongen tweeling. Prima ook dat nog erbij. Je kunt ze toch vanalles wijs maken hier :) haha.

Eenmaal thuis van het zwembad was mijn zusje Salomey in een grote kom deeg aan het kneden. Ze was ‘chips’ aan het maken. Geen idee wat ik me hier bij moet voorstellen dacht ik maar we zien het wel. Nadat ze klaar was met kneden mocht ik haar helpen het deeg te rollen en in kleine stukjes te knippen. Hierna werd het gefrituurd en waren het allemaal kleine knapperige kruimels. Ze smaken precies naar onze soepballetjes. Ze moesten trouwens heel erg hard lachen toen ik vertelde dat we dit in de soep deden.. Hier eten ze ze los (wat stiekem ook het lekkerste is) of soms doen ze ze in de thee. Ik heb van het proces van de soepballetjes foto’s mogen maken :)

zondag 22 feb. Was het dan weer kerkdag! Ik weet het klinkt raar maar wat is het leuk om op de vroege morgen zoveel mensen te zien genieten. Ze dansen en ze springen en ze zingen in het rond. Iedereen is elkaars beste vriend en iedereen is gelijk. Zelfs ik als blanke (wat vaak nagekeken word en ten huwelijk gevraagd word, en zich hier heel ongemakkelijk bij voelt) voel me meer dan welkom en echt thuis hier in de kerk. Vandaag ging mijn jongste en middelste zusje in de rij zitten van het koor want ze gingen mee zingen vandaag. Een vreemd meisje kwam naast me zitten en vertaalde de hele kerk dienst voor me. Ze kon me niet eens? Super lief dus! Ze nam me ook echt mee aan mijn hand om te dansen en mee te klappen en alles. Heerlijk. Ik had ook weer dezelfde pastoor als vorige week. Hij vertaalde ook steeds weer de mis voor me. Op het einde bedankte hij me dat ik er weer was :)
Eenmaal terug van de kerk gingen mijn zussen allemaal weer bakken. De chips gingen we weer maken (soepballetjes) en koekjes en cake! Ik heb deze als eerste mogen proeven toen ze klaar waren. Hmmmm wat lekker zeg!
We hebben met z’n 4e tot een uur of 9 zitten bakken. En toen werd ik wel heel erg moe (en van het uuuuuuren zitten op een houten krukje en ik ga hier bijna elke dag al om 9u naar bed!). Mijn zussen hebben me toen ook snel naar bed gestuurd en mocht de dag erna pas weer van me kamer afkomen hihi, ze zijn heeeeeel erg lief voor me!
Nou dit was mijn weekend eigenlijk weer.
Tot snel xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 11223

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: