Stage MET uniform - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Stage MET uniform - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Stage MET uniform

Blijf op de hoogte en volg Dian

25 Februari 2015 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Waarbenjij.nu laat mij (en jullie) een beetje in de steek. Maar geen zorgen; ik leef nog!
Mijn 3e en 4e dag stage was erg leuk! Deze twee dagen heb ik mijn uniform aangehad, ik kreeg er heel veel complimentjes op. Deze keer kreeg ik niet veel huwelijksaanzoeken maar wel genoeg mensen die me mee naar huis wouden nemen; You look so cute, I wanna take you home with me!
Nouuuu dat doen we maar even niet, gelukkig komt elke dag een van mijn klasgenootjes me ophalen hihi. Vrijdag heb ik nog medicatieles gehad op stage. Er was, zoals gewoonlijk, niks te doen en toen ging een collega me alle afkortingen leren die ze hier gebruikten want het was de bedoeling dat je na 3-4 dagen zelf al medicatie deed uitdelen (?!). Ik heb ze verteld dat ik liever even mee keek want ze doen heel veel dingen toch heel anders als ons in NL. Ik mocht infusen afkoppelen bij 6 mensen met 1 paar handschoenen.. Toen ik mijn handschoenen na de eerste patiënt wou wisselen keken ze me raar aan, nee nee als je handen vies zijn veeg je ze gewoon even aan n watje af!
Hmm.. ik heb ze uitgelegd dat ik het niet zo hygiënisch vond want stel er komt bloed op je handschoenen, dan ga je daarmee niet graag naar de volgende. Ze vertelde mij dat ze vaak een tekort aan handschoenen hadden maar begrepen me wel, we besloten dat ik mijn handen mocht wassen en desinfecteren ipv alleen afvegen.
Ik moest hier trouwens een beetje voorzichtig mee zijn, want je wilt hun niet het gevoel geven dat ze alles fout doen en ruzie met ze krijgen. Maar ze vonden het heel fijn dat ik ze hielp met nadenken en oplossingen zoeken met de spullen die ze wel hebben. Ook kreeg ik nog een paar hele fijne tips van hun mee! Echt super hoe ze hier voor alles een oplossing hebben.

Vrijdag heb ik in het algemeen veel geslapen, na stage zijn we gaan lunchen met z’n 4e op het dakterras en hierna zijn we naar huis gegaan. Eenmaal thuis ben ik ‘even een uurtje’ gaan rusten. Nou het zijn 2,5 uur geworden.. Ik werd wakker gemaakt door mijn zus Salomey die net thuis was gekomen (ze is lerares en is van ma-vrij weg van huis). Ze bracht me eten en hierna ben ik weer in slaap gevallen tot een uur of 12. Gelukkig maar want het begon weer te regenen en ik was bang dat het weer zou gaan lekken. Eerder deze week heeft het flink hard geregend. Onder mijn deur door kwam flink wat water, precies in het midden van het dak van mijn hutje lekte het, en bij mijn raam lekte vanalles. Snel snel had ik alles in plastic gewikkeld en mijn koffers droog gelegd. Deze keer was het minder erg en heb ik alleen n handdoek hoeven neerleggen bij me deur.
Ohja sorry dat ik jullie nog in spanning houdt met mijn zusterpakje. Maar toen ik op stage een foto wou laten maken, wou mijn collega die met me wilt trouwen ook 10000 fotos maken dus ben me snel gaan omkleden. Komende week willen ze fotos van me maken als ik aan het werk ben dus graag nog even geduld en dan hopen op een paar foto’s van dian in action!
xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 11212

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: