2e week stage Male Ward - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu 2e week stage Male Ward - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

2e week stage Male Ward

Blijf op de hoogte en volg Dian

25 Februari 2015 | Ghana, Tamale

Hallo hier ben ik weer. Alle verslagen ben ik in een keer erop aan het zetten zoals jullie vast en zeker al gezien hebben. Kan het niet maken een paar dagen voor jullie over te slaan he! Haha

Nou maandag begon stage weer. Fris en fruitig hop op de fiets..
Ohnee toch niet.. Voorband is leeg! Heeeeelemaal vergeten om afgelopen weekend te vragen waar ik die kon laten oppompen! SLIM Dian!
Nou dan maar snel een appje in de groepsapp; is het heel erg als we met de taxi naar stage gaan vandaag? Als antwoord kreeg ik al snel; Nee hoor geen probleem. We hebben ons verzameld bij het kantoor van Meet Africa en zijn daar in een taxi gestapt. Het ritje duurde ongeveer 20min en koste 2.40 cedi, dat is 0.64 eurocent per persoon!
Eenmaal op stage kreeg was ik opgelucht. De brillenmans (ik weet zijn naam niet) die met me wou trouwen is terug naar school en zie ik dus niet meer! Halleluja. Ik had vanochtend wel snel mijn ring ingepakt want ook tijdens het lunchen vragen ze of je wilt trouwen en als je dan zegt dat je al getrouwd bent willen ze je ring zien en anders geloven ze je niet en willen ze alsnog trouwen. Ik had deze keer geen nieuwe huwelijksaanzoeken gelukkig maar het was wel weer heel erg leuk!

Maandag na stage heb ik met mijn zusje huiswerk gemaakt. Ik heb haar vorige week ook een keer geholpen met het uitleggen van wiskunde en met het nakijken van haar antwoorden.
Ze vroeg heel lief of ik even mee wou kijken naar haar wiskunde.
De hoeken van een driehoek in graden berekenen.. Oeff dat is even geleden toen ik dat zelf geleerd heb. Ik vertelde mijn zusje dat ik even tussen de antwoorden moest spieken en de uitleg. Ze moest meteen lachen; Ik hoop dat je eruit komt, zei ze, want alles staat in het engels.
Uiteindelijk is het me gelukt en hebben we tot 23.30 buiten gezeten en oefen sommetjes gemaakt. Als ze nu toch geen dikke voldoende krijgt weet ik het ook niet meer..
Ik voelde me wel echt even een grote zus! Super leuk was het. Ze bedankte me ook echt super vaak toen we gingen slapen. Ze zijn zo lief allemaal.

Dinsdag weer een dagje stage. Vandaag was iets minder. Er waren zoals ik al zei nieuwe stagiaires en die meende zich een beetje veel allemaal. En ze hadden al snel in de gaten dat ik niet helemaal hun taaltje spreek dus ik werd alle kanten op gestuurd en steeds stuurde iemand anders me weer een andere kant op. Vervolgens stonden ze me met z'n alle uit te lachen.
Ik had het na een paar uur wel gehad. Ben bij een jongen van 19 gaan zitten die aan het wachten was tot zijn familie hem kwam halen (hij was met ontslag). We hebben samen tv gekeken en wat verteld. De rest van het personeel was gaan eten of naar huis gegaan. (ze gaan hier op pauze wanneer ze willen en gaan naar huis wanneer ze willen)

Na stage zijn we bij elkaar gekomen bij het kantoor van Meet Africa en daar kregen we te horen dat ons mede reisgenootje Michelle morgen(woensdag) naar huis ging... Jammer!
We hadden meteen afgesproken dat we vanavond nog even wat zouden drinken want het was de laatste avond met z'n 4e in Ghana.
Eenmaal thuis heb ik met de kinderen ballonnen opgeblazen en hebben we uren rondjes gerend en gespeeld met de ballonnen. Ik was kapot toen we gingen eten.
Tijdens het eten had ik leuke gesprekken met mijn oudste en jongste zus. We hadden het over verjaardagen en het blijkt dat mijn zusje Vrijdag jarig is! Ze wordt 15 jaar.
Ik vroeg aan mijn zus wat ze deden met verjaardagen maar er werd niet iets speciaals gedaan. Als mensen iets van eten of drinken konden missen kwamen ze langs om dat naar de jarige te brengen en anders als ze niet langs kwamen of niks brachten was het ook geen probleem dat begrepen ze dan helemaal. Nu ben ik me dus aan het bedenken wat ik mijn zusje kan geven? Ik ben zo bang dat ze fruit alsnog moet delen met de familie.. dan heeft ze nog niks voor zichzelf? Misschien dat ik haar oorbelletjes of een armbandje ofzo koop voor op zondag als ze naar de kerk gaan. Iedereen tut zich dan zo erg op!

's avonds zijn we dus wat gaan drinken en is de broer van Rianne met ons mee gegaan. Hij vond het niks dat we alleen gingen fietsen en ging graag mee. Ezra en Michelle vonden dit geen probleem. Het is een super aardige en grappige jongen dus last van hem hebben we niet!
Nadat we een drankje hadden gedaan zijn we even kort afscheid gaan nemen van Michelle. Ze zou gaan vliegen als wij op stage waren dus we zouden haar niet meer zien. We hebben even geknuffeld en toen zijn we naar huis gelopen met zn 3e (Rianne, haar broer en ik).
Onderweg naar huis vertelde de broer van Rianne steeds dat we NIET aan zijn moeder mochten vertellen dat hij bier had gehad. Hij is moslim en zijn familie ook maar hij gaat alleen nooit bidden. Hij gelooft wel maar ook weer niet?! Eenmaal thuis ben ik lekker mijn bedje ingekropen.

Woensdag ochtend; Ik word wakker tussen een hele berg pinda's ??!?!
Wat blijkt; Dian heeft in haar slaap de pot pindas gepakt, open gedraaid en op de kop gehouden en vervolgens verder gaan slapen.
Toevallig had ik mijn sleepz app aangezet; die neemt je de gehele nacht op en hij slaat alle moment op dat je hebt gepraat of veel geluid hebt gemaakt. Nou raad eens? Ik heb blijkbaar tijdens het opendraaien van de pot gezegd: Haha ik draai 'm verkeerd om. Logisch.
En even later zeg ik; Hmm lekker hoor.

Hahahahah super grappig. Goed begin van de dag :)
Vandaag was het ook weer erg leuk op stage. Vandaag hadden we alleen een nieuwe dokter. Deze dokter wou meteen met me trouwen. Toen ik zei dat ik niet wou trouwen was hij beledigd; waarom dat niet? ben ik niet leuk en aardig? Je kent me nog niet eens?
Ik heb hem verteld dat ik al getrouwd was met Marc uit Nederland.
Hij zag geen ring en dus had ik geen bewijs dat ik al getrouwd was. Ik vertelde dat ik mijn ring in mijn tas had; waarop hij antwoordde; Je hebt je bewijs in je tas? Heb je je husband in je tas gestopt? Arme man..
Iedereen moest lachen en zelf lagen we ook in een deuk. Ik ben snel mijn ring gaan pakken want ik wou eigenlijk wel heel erg van die man af. Toen hij mijn ring zag (een ring met 5 kleine steentjes) wou die al helemaal met me trouwen; jullie zijn rijk! 5 dikke diamanten om een vinger. HAHAHA HELP! nu weet ik helemaal niks meer te zeggen.
Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een andere ring. Een plastice goedkope prul ofzo hahahaha.

Nou ik denk dat ik wel weer genoeg verteld heb. Ik ben super blij dat de site het weer doet en jullie kan laten meegenieten van al mijn verhalen.
Mis het kletsen thuis aan tafel wel een beetje hoor. Als ik hier wil kletsen moet ik alles inkorten want zo vloeiend Engels spreek ik niet en hun snappen ook niet zoveel hihi.

Tot snel weer en veel leesplezier

xxxxxx

  • 25 Februari 2015 - 22:27

    Mams:

    Heeeyyyyyy nurse, je bent er weer!! Jeetje wat un gedoe met die site!
    Wat un heerlijke verhalen. Ik heb ze echt gemist! Super om te lezen wat je allemaal meemaakt. En dan die huwelijksaanzoeken!!!! Je weet wat we hebben afgesproken hè! We doen NIET mee aan programma's als: Grenzeloos werliefd! en Groeten uit de rimboe!!! Maar je hebt het goed opgelost! Marc wil de komende weken wel jouw "man"zijn! Hahaha.
    Wat jammer dat Michelle naar huis is! Maarja het is niet de bedoeling dat je daar al die tijd doodongelukkig bent.
    Nou meisie, ik hoor dat je het naar je zin hebt dus geniet er nog van en laat je niet gek maken daar! We zijn trots op je! Pas goed op jezelf en doe je familie heel veel groetjes van ons!
    Xxx ook van papa en Marc
    ps ik hoop dat je nog wat foto's van onder andere je familie gaat plaatsen xxx

  • 26 Februari 2015 - 19:51

    Svetlana:

    You should be proud of yourself, Dian!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: