Weekendje weg met de jongens - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Weekendje weg met de jongens - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Weekendje weg met de jongens

Blijf op de hoogte en volg Dian

27 April 2015 | Ghana, Tamale

Zaterdag 11-04 zouden we met z’n 4e naar Bolgatanga gaan en naar Paga om de krokodillen te zien. Helaas werd Rianne vrijdag ziek en is ze niet mee kunnen gaan naar Bolga :(
Dus we zijn zaterdag met z’n 3e in een trotto gestapt richting Bolgatanga. We hadden geluk en hadden 3 hele fijne plaatsen.. niet dus.
Half opgevouwen zaten we met z’n 3e helemaal achterin de trotto gepropt, geen beenruimte helemaal niks.
We waren erg moe dus er zat 1 ding op; lekker knus over elkaar heen gaan liggen.
Opzich heeft dit wel geholpen want we hebben alle 3 redelijk kunnen rusten.
Na een paar uurtjes aangekomen in Bolga hadden we honger. Op het Trotto station vroegen we of ergens een restaurant was met een beetje westers eten. Hij vertelde over een plaats Com Cee Com Caa. Het was de hoek om, dan rechtdoor, dan weer de hoek om en dan aan de rechter kant.
We zijn beginnen te lopen maar konden het niet helemaal vinden. Ik stelde voor om even een taxi te nemen en te vragen of die ons kon brengen. De jongens wouden wel verder lopen en zoeken maar ik was een beetje moe dus wou graag een taxi. Nou dat hebben we geweten; Ja zegt de taxichauffeur, het is best ver. We stappen dus met z’n 3en de taxi in, rijden 5 meter, slaan ergens rechts in en daar was het al.. OEPS.
Ik heb verder de hele dag moeten aanhoren; Jaaa dian met haar goede ideeën.. een taxi nemen omdat ze nog heeeeeel ver moet lopen!
Heel leuk, zo’n weekend met de jongens hihi. (ps. Ik plaag ze gewoon terug hoor!)
Na een heerlijke maaltijd waren we eigenlijk wel heel erg moe en hebben we besloten om naar onze slaapplek te gaan.
Eenmaal hier aangekomen had ik een driepersoonskamer voor mezelf met een BAD en een wc en wastafel en airco en koelkast enz enz enz.
Zo, hier ga ik eens even een paar uurtjes in bad liggen! Dacht ik dan.. ze hadden geen badstop. Schmiechten!
Ik snel snel naar de kamer van de jongens; hebben jullie een badstop? Nee ook niet! He shit! Waarom zetten ze er dan een bad neer?! Flauwwwww.
Toen ik bij de jongens op de kamer was vertelde ik ze dat ik condooms in mijn nachtkastje had gevonden eigenlijk wel benieuwd wat in hun nachtkastje lag. Ik trek de la open en vind meteen 12 cedi! Heujjjj dat zijn vanavond dan 3 pilsjes :) hahaha
In de avond hadden we geen honger omdat we die middag al laat gegeten hadden. We besloten dus niet te eten maar gewoon meteen naar n barretje in de buurt te gaan.
Eenmaal hier aangekomen hadden we onze pilsjes besteld. Toen we ze bijna ophadden merkte we dat ze wouden sluiten en al alles aan het opruimen waren. He shit en nu?
We vroegen of ze een fles drank had dat we mee mochten nemen en de volgende dag de lege fles konden terug brengen. Al snel vonden we een fles Stawberry likeur, dezelfde die we hadden gedronken in het weekend met Menno, Emmy en Kim.
Met een fles drank, 6 flesjes Alvaro voor het te mengen, rietjes en 3 glazen onder onze armen liepen we terug naar onze slaapplaats. Hier hebben we de fles meteen opengetrokken! (Kan ook niet anders he?!)
Nou ik had mijn camera bij me maar die foto’s zal ik maar niet op waarbenjij.nu zetten! Haha
Ik kan wel vertellen het was een mooie avond!!!


De volgende dag kregen we om 9u ontbijt; brood met ei en chocomel of koffie.
Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we met een taxi naar Paga gegaan. Hier gingen we naar de krokodillen kijken.
De taxichauffeur was heel erg aardigen vertelde onderweg veel over Bolgatanga, Paga en de krokodillen.
Eenmaal bij de krokodillen aangekomen waren we een beetje teleurgesteld. Het was een grote vijver met een hekwerk eromheen waar de krokodillen lagen.
We betaalde entree en konden naar binnen. Er waren een stuk of 4 krokodillen in het water en er lagen er 3 op de kant. Een krokodil lag zo stil dat we eerst dachten dat hij dood was maar dit bleek niet zo te zijn, hij was aan het zonnen! Haha
Bij deze krokodil hebben we allemaal fotos genomen.
Toen we hier klaar mee waren kwam een van de twee krokodillen die op de kant lagen naar ons toe gelopen. We schrokken wel even maar toen de gids naar hem toe liep en zei dat die moest stoppen, stopte de krokodil en ging hij weer liggen zonnen! Die beesten luisteren gewoon naar mensen haha!
Na 5min waren we weer van het terrein af en besloten we maar de taxi terug te nemen naar Bolgatanga en daar te gaan eten.
In Bolga hebben we weer gegeten bij Com Cee Com Caa. Heerlijk frietjes met kip in roomsaus en groente! Oeff lekker.

Na het eten hebben we een trotto genomen naar Tamale en in de avond zijn we thuis weer aangekomen.

Het was een kort maar krachtig weekend. Niet helemaal hoe we gedacht en gehoopt hadden maar gezellig was het wel :)



  • 28 April 2015 - 20:40

    Mamma:

    Nou wat un weekendje weer! Och meid ik ben ook slecht in de weg zoeken, dus dat heb je ook niet van een vreemde! Wat stoer bij die krokodillen! Super vet! Ben echt benieuwd naar de foto's. Geniet nog even van alles wat je nog gaat meemaken, want nu gaat het snel!! Xxxxxxxxxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11205

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: