In bedje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu In bedje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

In bedje

Blijf op de hoogte en volg Dian

01 Januari 1970 | Ghana, Tamale

Ik kan het echt niet laten. Ik lig op het moment in bed. In een nat bed om precies te zijn. En nee ik heb niet geplast ofzo, mijn zakje (drink) water heeft gelekt haha.
Ik heb trouwens een uitzicht op mijn was. Ook zoiets.. In nederland gooi ik de was in de wasmand en zie het vanzelf weer terug in de kast. Netjes gestreken en gevouwen. Hier heb ik een berg was hangen van een klein weekje en bedenk me net; hier heb ik bijna 2u op gewassen, 3u gedroogd en strijken kan ik het niet..

Maar goed ik begon met schrijven over mijn gedachte nu ik in bed lig. Ik heb, zoals bijna elke avond, net weer mijn zusje geholpen met huiswerk maken en geholpen met leren. Ze vertelde dat ze geen proefwerk ofzo had maar de kans bestond dat ze morgen door de meester werd aangewezen om een vraag te beantwoorden. Ik vroeg voorzichtig; en wat als je het antwoord dan fout hebt? Nou als het je eerste keer is moet je voor je meester knielen en dan moet hij je vergeven.. Is het je tweede keer krijg je strafwerk.. Is het je derde keer, dan wordt je geschorst voor een paar dagen want dan ben je er niet klaar voor om door te leren.
Mijn zusje kan 's avonds maar een uurtje of twee leren want na school moet ze meteen gaan werken. Ze maken in mijn gezin zelf waterijsjes en ze moet die dan in een doos op haar hoofd gaan verkopen in de stad. Hierna moet ze koken, kleren wassen en afwassen. Dan moet ze de kleintjes naar bed brengen. En dan is het alweer 8 of 9 uur. Maar omdat ze zo weinig tijd heeft staat ze elke ochtend om 4 uur op en gaat ze nog een uurtje leren; van 4 tot 5. En rond 7 uur vertrekt ze naar school tot 4uur..
Ze is een super slimme meid. Echt waar. Ze leert heel snel. Ze kon wel een fotografisch geheugen hebben..
Maar dat is wel fijn voor haar, want als (bijna) 15 jarige heeft ze een druk leventje..

Nou goed. Ik moest dit even kwijt en moet het ook niet echt zielig vinden ofzo maar heb veel respect voor haar. En van de ene kant is het wel goed dat school zo streng is. Dan leren de kinderen teminste ook echt goed.

Ik ga morgen mijn zusje even knuffelen en haar een leuk verjaardagscadeau kopen.

Slaaplekker luisterende oortjes van me haha xxxxxxxx

  • 26 Februari 2015 - 00:01

    Mams:

    Pff wat zielig! Maar je mag eindelijk ook geen medelijden hebben, want zo leven die mensen daar nu eenmaal! Maar wel heel veel respect voor haar. Daar kan menigeen nog wat van leren! Wat hebben jullie het toch goed hier! Geef haar morgen ook een dikke knuffel van mij en koop iets moois voor haar!
    Truste, slaap lekker xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11215

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: