Weekend Mole Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Weekend Mole Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Weekend Mole Park

Blijf op de hoogte en volg Dian

12 April 2015 | Ghana, Tamale

Hallo,

Dus poging 2 om dieren te zien! Enof we dieren hebben gezien! Wauw!
Maar laat ik weer bij het begin beginnen...
We zijn zaterdag ochtend vertrokken met Ezra, Sadiq (broertje van Ezra), Oscar en Rianne met de trotto richting het Mole park.
Voordat we er helemaal waren hebben we een tussenstop gemaakt in een dorpje waar een moskee moest liggen die ze binnen 1 dag gebouwd haddden.
Eenmaal daar aangekomen zagen we hem al liggen en liepen er naar toe. Het was gewoon op een openbare plaats, ofja dat dachten we. Er stonden in ieder geval geen hekken om heen of bordjes met ‘geen foto’s maken’.
We werden door een groep jongeren aangesproken en moesten entree betalen. Nou goed misschien zien we dan wat meer dan alleen de buitenkant.
Eenmaal betaald ging een jongenman ons in 10 minuten de geschiedenis vertellen over de kerk. Ik heb misschien 3 zinnen van het hele verhaal verstaan, en geloof dat dat ook net de belangrijkste 3 waren; De moskee is in meer dan 1 dag gebouwd. Fijn dan, we worden gewoon bezeikt! Haha.
Toen de geschiedenis verteld was kregen we een ‘rondleiding’ ja en wat voor ene. Een rondje er om heen en klaar. Uhh mogen we nog naar binnen? Nee dat was absoluut niet mogelijk. Hmm ja fijn.
Toen vroegten we of Sadiq ook niet naar binnen mocht omdat hij Ghanees was en moslim?!
Nee dat mocht ook niet want het was geen bid tijd… arme Sadiq, die dacht echt dat die naar binnen mocht.
Nou hierna zijn we maar snel naar het Mole Park gegaan, we waren wel toe aan wat diertjes.
Eenmaal door de poort van het park zagen we al herten en aapjes. In deze 5minuten hadden we nog meer gezien als de hele dag in het Digya park toen, waar we zoveel gelopen hadden.
Bij het hotel en het zwembad aangekomen hadden we eerst even wat lekkers te eten besteld.
Ondertussen dat we aan het wachten waren op het eten kwam een grote baviaan en die stal een fles ketchup van de tafel af. Het hele zwembad en het hele hotel stond op zijn kop!
De bavianen waren niet echt tam maar ook niet bang. Gewoon vreg eigenlijk!!

Na het eten zijn we op zoek gegaan naar onze Ranger die met ons mee ging naar de boomhut die we gehuurd hadden in het park.
Hij vertelde ons dat we eten moesten mee nemen naar de boomhut en het nu alvast moesten bestellen.
Toen we ons eten hadden zijn we met Seidu de Ranger naar onze boomhut gelopen. We moesten de berg af waar het hotel en het zwembad op lagen, langs het grote meer waar ’s ochtends de olifanten zijn door het park zo’n 20min lopen. Eenmaal bij de boomhut aangekomen hebben we snel onze matjes en onze klamboes opgehangen voor het donker was.
Hierna had Seidu een kampvuurtje gemaakt en hebben we lekker onze rijst gegeten.
En opeens zegt Seidu (in het donker) Hey ik zie een olifant. Niemand geloofde hem echt dus we zeiden ohh ja oke kan he. Hij zo nee nee serieus kijk maar. Ga maar naar boven stuk of 15. Wij snel naar boven gerend en ja hoor. Een stuk of 15 olifanten die een soort van zout uit gleuven gingen zuigen. Jammer dat het donker was maar het was super om de schaduwen te zien en te bedenken dat je daar een paar meter vanaf staat en slaapt!! SUPER!
Na een uurtje ongeveer hoorde we heel dicht bij ons kampvuur een olifant aan een boom eten. We schrokken even maar het was zo mooi.
Toen we allemaal wouden gaan slapen werd ik opeens heel erg misselijk en moest ik overgeven. Uiteindelijk heb ik de hele nacht geen oog dicht gedaan, nonstop overgegeven en iedereen wakker gehouden.. Sorrrrrry!
Toen het 5u was heb ik iedereen (ze sliepen net een half uurtje) wakker gemaakt omdat ik beloofd had de zonsopgang met ze te kijken. Nou ze waren niet echt blij met me; Dian we hebben een korte nacht gehad! Ja ey ik had het beloofd dus dan doe ik dat haha.
Seidu de Ranger stond ook al naast ons dus zijn maar snel gaan omkleden en opruimen. Hierna zijn we weer door het park, langs de apen en de herten naar het hotel gelopen.
Toe we bijna bij het hotel waren liepen er over de verharde weg naar het hotel 3 grijze olifanten!
Gewoon zomaar op de weg. Langs de taxi door. Zonder iets kwaad te doen. Super mooi!
Iedereen begon foto’s te maken, en het enige wat ik kon denken was; ik wil zitten! Ik voelde me nog heel erg slap en moe want ik had niet geslapen en al een tijdje niks meer gegeten en gedronken.
De foto’s die ik van de olifanten heb heb ik van Rianne gekregen. Ik was er wel bij toen we ze zagen maar heb niet zelf de foto’s genomen..
Bij het hotel aangekomen hebben we ontbeten en hierna is de rest terug de berg afgelopen naar het meer waar de olifanten aan het baden waren. Ik ben niet mee geweest maar heb wel precies gezien vanuit de berg waar ze naartoe zijn gelopen. De olifanten waren half bruin half zwart. Ik ben dus niet de enige die opeens verkleurd na een douche! Hahaha
Toen iedereen terug kwam van de olifanten had ik een uurtje geslapen naast het zwembad en voelde ik me al een stukje beter.
Tijdens het lunchen at ik weer voor het eerst en voelde me erna gelukkig een stuk beter. Na het lunchen zijn we lekker gaan zwemmen en zijn rond 4u terug gegaan naar Tamale!

Het was alweer een super leuk weekend! Super leuke dieren gezien.
En alweer net een weekend uit een film! Toppie

Tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 12 April 2015 - 23:29

    Mamsie:

    Wat jammer dat je zo ziek was dat weekend! Maar de rest heeft gelukkig mooie foto's ervan gemaakt!
    Wat een super belevenis alweer! Jaloersssssssss!!! Geniet nog lekker, want het gaat nu echt heeeeeel snel! Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 11189

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: