Stap weekend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Stap weekend - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Stap weekend

Blijf op de hoogte en volg Dian

08 Maart 2015 | Ghana, Tamale

Stap weekendje. Vrijdag 6 en zaterdag 7 maart.
Hallo hallo daar ben ik weer.
Dit weekend hebben we heel wat leuke dingen gedaan! Maar eerst nog; HAPPY BIRTHDAY voor mijn nichtje die 18 jaar is geworden <3 Hiep hiep HOERAAAAAA en een dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vrijdag na stage ben ik met Rianne gaan lunchen en zijn we lekker blijven hangen op het dakterras van het restaurant waar we altijd gaan lunchen. Hier hebben we een beetje genoten van het weer en het zonnetje. Rond 6 uur zou Haruna van de organisata Meet Africa ons meenemen naar een progamma omdat vandaag in Ghana de viering is van de Safe day. Ze spelen ook een voetbalwedstrijd om te vieren dat ze onafhankelijk zijn. Maar helaas ging dit programma niet door. We besloten om lekker op het dakterras te blijven zitten en hier hebben we uiteindelijk gezeten tot een uur of 10! Tijd om maar eens naar huis te gaan en ons gezichtje te laten zien in het gastgezin hihi.
Zaterdag ben ik met mijn zusje naar de klerenmaakster gegaan. Hier heb ik mijn stof afgegeven en mijn maten laten opmeten. Ze gaat een jurk maken tot net onder de knie en verder heb ik nog geen idee hoe hij uit gaat zien! Spannend dus!
Hierna ben ik mijn kleren gaan wassen en wou mijn zusje mij persee helpen. De onderbroeken heb ik toen maar weer snel weggestopt haha!
Rond een uur of 11 kwam Namaawu, de mevrouw van de organisatie Meet Africa, op bezoek met een nieuwe nederlandse vrijwilliger Oscar.
Namaawu ging met mijn zusje en met mijn opa praten over hoe ik het deed en of ik me aanpaste enz enz. (de uitslag van het gesprek hoor ik trouwens maandag pas dus dat is spannend!) Ondertussen heb ik kennis gemaakt en gekletst met Oscar. Hij gaat ook in een gastgezin wonen maar dan aan de andere kant van Tamale. Ook heb ik hem mijn hutje laten zien; wauw best opgeruimd zei die.. Nou als mama hier was geweest was ze al boos geworden; Dian wat een troep, ruim toch eens op! Hahaha

Toen Namaawu en Oscar weer weg waren ben ik even naar stage gegaan, even kijken hoe het met mijn patiënt is en nog wat controles overnemen van vrijdag avond en zaterdag morgen. Op stage keken ze me een beetje raar aan dat ik op mijn vrije dag aan mijn opdracht kwam werken.
Eenmaal op stage aangekomen werd mijn patiënt ontslagen uit het ziekenhuis! Super dat het manneke beter is en weer naar huis mag. En dat betekend voor mij dus ook; opdracht klaar :)
Nu alleen nog alles gaan uitwerken en schrijven (!) en dan inleveren en laten nakijken.

Zaterdag avond zijn we met Rianne, Rianne’s broer, Ezra, Oscar, Haruna en mijn zus gaan stappen. We zijn weer naar het dakterras van het restaurant gegaan. Het is echt heel erg leuk. Een kleine open lucht disco met boksen die lichtjes geven en allemaal gekleurde lampjes rondom het terras.
Hier hebben we echt Ghanees leren dansen. Het is een beetje zoals bij ons in NL als er RnB muziek gedraaid word maar dan zijn ze hier wat extremer. Ze gebruiken bijna de hele dansvloer en springen in het rond! Super leuk om te zien!
Rond half 2 zijn we naar huis gegaan, we waren trouwens de laatste die weggingen toen het restaurant ging sluiten. Zo hoort dat, feestje zelf afsluiten! Hihi
Vandaag ben ik niet naar de kerk geweest, ik heb geslapen tot bijna half 11 en toen was de kerkdienst al begonnen. Het is ook weer erg heet hier de afgelopen week en dat doet me niet altijd even goed. Het is hier overdag tussen de 38 en 40 graden en in de nacht is het hier 28 graden.. Ben na het douche en ontbijt lekker terug in bed gekropen en heb mijn opdrachten wat verder uitgewerkt. Ook heb ik nog even met mama geskyped, ofja even.. uurtje of 2 haha! Ook heb ik papa nog even gezien :) die kwam geloof ik net thuis van het voetballen haha. Helaas werd internet na 2 uurtjes slecht en moesten we stoppen. Volgende keer beter he mamsie!

Ik ga nog wat verder aan mijn opdrachten en ga eens kijken wat mijn familie vandaag voor me op de planning heeft.

Tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2015 - 14:40

    Herman En Ghislaine:

    Hoi Dian,
    Heel fijn om te horen dat je het daar zo goed naar je zin hebt. We vinden het echt klasse en heel knap hoe jij je daar zo kunt inleven en 'aanpassen' aan de normen en gebruiken.... Lieve groet en heel graag weer tot lees. Herman en Ghislaine

  • 08 Maart 2015 - 17:37

    Jouw Mamsie:

    Nou zeg, ik geloof dat ik toch wel een heeeeeel klein beetje jaloers begin te worden! Wat un leven hebben jullie daar! Dakrestaurant, dakterras, lekker dansen, biertjes drinken......pfffff. En dan als laatste weggaan! Keindj van de mam hihihi!!!
    xxxxxjes mams

  • 08 Maart 2015 - 19:17

    Ria Geraets:

    Hallo Dian,
    Heb weer genoten van al je verhalen, de foto's ook bekeken, geweldig.Je kunt zien dat je het echt naar je zin hebt, je straalt.Trouwens mooie stofjes gekocht, ben benieuwd naar de jurk!
    Wat een hitte, wij vinden het vandaag al fijn met plmns.17 graden.
    En dan de stage in het ziekenhuis, geweldig hoe je vertelt hoe je even de wond behandeld, daar moet je toch voor in de wieg gelegd zijn(heb je vroeger ook in gelegen??)
    Nou, we kijken weer uit naar je volgend verhaal, geniet lekker, zeker op dat dakterras lijkt me leuk en zeker succes op je nieuwe werkplek.
    Een hele dikke knuffel vanoet t Limburgse landj, groetjes en tot gauw

    Ria en Hans

  • 09 Maart 2015 - 21:09

    Monique ,jos, Kris En Tessa.:

    Hee Dian, wat geit de tiet sjnelle alweer de vijfde week...superleuk al die verhalen.
    Gelukkig dat je af en toe eens opstap kunt gaan. Zoals jij dat alles beschrijft zie ik het allemaal voor me.
    Tot je volgende verhaal.xxxxxxx monique

  • 09 Maart 2015 - 21:35

    Yvonne:

    Hai meisje, ben ik weer van ff weg geweest. Net weer ff genoten van ons mupke ver weg en toen dacht ik weer aan jou. Ook zo ver eeg. Of eigenlijk zei Wout, hoe gaat t nog met Dian. Dus weer snel even alle verslagen doornemen. Hoewel snel, je moet er even de tijd voor nemen. Haha. Leuke combinatie zo he Dian. Heel leerzaam maar ook veel lol. Op dezemanier leer je wel echthun cultuur kennen.Al weer n maand om, gaat echt snel. Tot de volgende keer. Dikke xxxx van Wout en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 11191

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: