Eerste week Surgical Ward - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu Eerste week Surgical Ward - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Dian Henssen - WaarBenJij.nu

Eerste week Surgical Ward

Blijf op de hoogte en volg Dian

08 Maart 2015 | Ghana, Tamale

En dan is het alweer weekend! Ofja het weekend is officieel al bijna om. Waarbenjij.nu is flink met werkzaamheden bezig..
Maar eerst ga ik jullie nog wat vertellen over mijn eerste week op de Surgical ward;
Mijn eerste dag begon al meteen goed; 7 bedden op de afdeling en alle 7 leeg. Ook zouden er officieel 6 man personeel aanwezig moeten zijn, nou er waren er 2 :) Gaat lekker!
Omdat er dus niks te doen was besloot ik maar over mijn school opdracht te beginnen. Ze waren heel erg enthousiast en wouden me al meteen helpen! Super fijn want ze hadden ons een beetje voorbereid dat ze niet echt geinteresseerd zouden zijn.

Dinsdag had ik mijn opdracht meegenomen naar stage en doorgsproken met Richard. Hij is afdelingshoofd als de bazin er niet is. Even later kwam meteen een mannetje van 3 jaar de afdeling op. Richard vertelde me dat ik hem moest gebruiken voor me opdracht en liet me meteen de opname doen. Opdracht dus officieel gestart :) !
Ook op deze afdeling heb ik weer veel nieuwe dingen gezien. Ze hebben hier niet alle spullen die wij hebben maar willen toch hetzelfde resultaat bereiken, dus dan is het soms even letterlijk knippen en plakken!
Op de afdeling liggen veel mannen met een liesbreuk waaraan ze geopereerd worden, plotselinge buikpijnen waaraan ze later misschien worden geopereerd, baby’s met brandwonden (zielig!) en eigenlijk veel algemene wonden die verzorgd moeten worden.
Vrijdag kwam de baas van de operatie afdeling mij halen want hij had een mooie wond voor me. Nou zo eentje had ik nog nooit gezien! De wond was open, je zag waar de hechtingen hadden gezeten en ze had een gat in de wond. De baas stuurde me aan en ik mocht alles doen, super vet! Het was echt heel erg leuk en interessant. De details zal ik jullie besparen hihi.
Op de operatie afdeling vroegen ze al meteen wanneer ik weer kwam; je moet mee komen operaties kijken en helpen en je moet wonden komen verzorgen hier, is hartstikke gezellig! Hihi super dat ze allemaal zo enthousiast zijn. Ik heb ze verteld dat ik eerst mijn opdracht af maak en dan de tweede week een dagje met ze kom mee lopen.
En ook deze week is weer heel erg snel voorbij gegaan. Jongens, maandag 9 maart ben ik al een maand hier!! Dan zit er al weer 1/3e op.. phoe gaat snel. Maar we hebben nog heel wat leuke dingen op de planning dus vervelen ga ik me niet!

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2015 - 14:44

    Herman En Ghislaine:

    Hoi hoi Dian,
    Heeeel gekkig,maar nu krijgen we ineens 3 verslagen tegelijk...... Kunnen we er 'even' voor gaan zitten om de belevenissen en ervaringen met je mee te maken. Lieve groetjes, Herman en Ghislaine

  • 08 Maart 2015 - 17:25

    Mama:

    Wow, wat een belevenissen weer! Echt helemaal jouw ding!! En te gek om een keer een operatie mee te maken, echt super! En leuk om te horen dat het personeel ook zo enthousiast is.
    Maar de tijd gaat echt heel snel, dus geniet met volle teugen!
    Tot gauw weer. Xxxxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Dian

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 11201

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage Nurses for Ghana.

Landen bezocht: